Nieuwsbrief:
Nieuwsbericht
02-01-2025
Kawasaki is de marktleider in 2024

Met 3.147 registraties is Kawasaki het bestverkochte motormerk in Nederland in 2024 en hiermee de nieuwe nummer 1 in Nederland (bron RDC-marktdata). 

Kawasaki is al jaren één van de populairste motormerken maar wist in de historie nog nooit de officiële nummer 1 positie te bereiken omdat Kawasaki geen motorscooters in de line-up heeft en deze ook meetellen in de eindcijfers van de totaalmarkt. Kijken we exclusief naar motoren boven de 125cc, dan wist Kawasaki maar liefst 447 motoren meer te verkopen dan de nummer 2 (Yamaha) in Nederland.

Branch Manager Benelux Henk Salomons; “We zijn als team Kawasaki Nederland bijzonder trots op dit resultaat. Een brede en prachtige model line-up en een bijzonder sterk en loyaal dealernetwerk hebben bijgedragen aan dit resultaat. Ik spreek dan ook mijn dank uit aan alle Kawasaki dealers en alle klanten die gekozen hebben voor ons mooie merk.”  

Je droom-Kawasaki nog niet gevonden? De beste koop vind je op Motoroccasion.nl

#Kawasaki #marktleider #motoren #motor #motorkopen



Bron: Motoroccasion.nl

Een stukje historie: BMW in 1983 - Hans Muth had in 1979 samen met Jan Fellstrom en Hans-Georg Kasten zijn eigen ontwerpstudio "Target Design" opgericht. Target Design tekende de R 65 LS, die veel leek op de Suzuki Katana modellen. Pas in 1983 week men af van de tweecilinderboxermotor, toen de drie- en viercilinder K-modellen werden geïntroduceerd met de BMW K 100-serie en de K 75-serie. Bij deze modellen lag de krukas net als bij de boxermotoren in de lengterichting. Dankzij dubbele bovenliggende nokkenassen, brandstofinjectie en geheel nieuwe frames konden deze modellen veel beter concurreren met andere merken en bovendien aan de strenger wordende milieu eisen voldoen. BMW was voornemens boxermotoren uitsluitend nog in de GS modellen te leveren. De K 100- en K 75-serie konden immers zowel sportief als toeristisch ingestelde klanten bedienen, zowel in de middenklasse als in de zware klasse. Maar vrijwel meteen na de introductie van de K modellen kwamen er klachten van klanten, en later dus ook van dealers en zelfs importeurs. Men wilde de zware boxermodellen terug. Nadat de /7-serie uit productie was gegaan, werden zelfs de nog leverbare R 80 modellen van grotere zuigers en cilinders voorzien, zodat met toch nog 1000cc-BMW's kon kopen.
© 2000 - 2025 Motoroccasion