Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Je betaalt bij ons geen afleverkosten.
Betreft een meeneemprijs. In overleg is een onderhoudsbeurt bij aflevering mogelijk.
Extra`s:
ABS
Traction control
Quickshift
Stalen remleidingen rondom
Led richting aanwijzers rondom
Smoke windschermpje
Informatie:
Voorzien van Hyperpro veren aan de voorzijde
Met inruil verkregen
Origineel Nederlandse motorfiets
van eerste eigenaar
Diversen facturen onderhouds historie aanwezig.
Heeft zijn gebruikers sporen.
Voor meer info: info@jonkersmotoren.nl of bel 073-511 4938
- Financiering via NU Motorrijden mogelijk, ook zakelijk met scherpe rentes.
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | 3-cilinder, Vloeistofgekoeld, 4-takt, dubbel bovenliggende nokkenas, 4-kleppen |
Boring x slag | 78.0 mm x 78.0 mm |
Cilinder inhoud | 847 cc |
Comp. verhouding | 11.5 : 1 |
Kleppen | |
Brandstof toevoer | Brandstofinjectie |
Ontsteking | TCI |
Vermogen | 115 pk / 84.6 kW bij 10.000 tpm |
Max. koppel | 87.5 Nm bij 8.500 tpm |
Koppeling | Nat, meervoudige platen |
Versnellingsbak | |
Verhouding | |
Overbrenging | Ketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 14 liter |
Topsnelheid | |
ABS | ja |
Frame | Diamantvormig |
Vering voor | 137 mm |
Vering achter | 130 mm |
Remmen voor | Hydraulisch bediend, twee remschijven, Ø 298 mm |
Remmen achter | Hydraulisch bediend, enkele remschijf, Ø 245 mm |
Voorband | 120/70ZR17M/C (58W) (Tubeless) |
Achterband | 180/55ZR17M/C (73W) (Tubeless) |
Wielbasis | 1.440 mm |
Lengte | 2.075 mm |
Breedte | 815 mm |
Hoogte | 1.135 mm |
Zithoogte | 815 mm |
Drooggewicht | 191 kg |
Leverbare kleuren | Night Fluo, Tech Black, Yamaha Blue |
Beschrijving | De Yamaha MT-09 vormt een radicaal concept in het segment van sportieve motorfietsen. Met zijn compacte chassis en krachtige driecilinder motorblok is deze machine ontworpen voor de rijder die veel waarde hecht aan karakter en persoonlijkheid.



Het kloppende hart van deze ongetemde machine is een lichtgewicht 850cc-motorblok. Deze driecilindermotor levert een hoog lineair koppel in een groot toerentalbereik, voor een acceleratie waar uw adrenaline sneller van gaat stromen.



Voor een goede wendbaarheid heeft de dynamische motorfiets een compact aluminium chassis en een geavanceerd Traction Control (TCS) systeem. De rechte zitpositie biedt optimaal comfort en is zowel geschikt voor het dagelijkse woon-werkverkeer als voor een pittige motorrit. |
Jonkers Motoren is een kleine maar goed ingerichte motorzaak.
Wij houden ons voornamelijk bezig met nieuwe en gebruikte motoren. Dit betekent dat we repareren en service verlenen en uiteraard ook motoren verkopen. Het aanbod van gebruikte motoren is te zien op deze site. Maar ook voor nieuwe motoren kunt u bij ons terecht. Voor alle nieuwe modellen van de bekende merken verwijzen we u graag naar de weblinks.
Heeft u met uw motor een ongelukje gehad? Dan is het misschien goed om te weten dat we ook schade-afhandeling doen. Daaronder verstaan we de taxatie van de schade, maar ook het herstellen van de schade aan uw motor.
Tot slot is het belangrijk om te weten dat u ook voor losse onderdelen en accessoires bij ons terecht kunt. Op het gebied van banden bent u bij ons erg voordelig uit. We zijn dealer van Bridgestone, Michelin en dunlop banden. U kunt daarbij rekenen op 10 tot 30 % korting en bijna altijd gratis montage. Ook voor andere bandenmerken kunt U bij ons terecht.
 | Vlijmen, Noord-Brabant |
 | 073-5114938 |
Wist u dat: In de motortaal "CafĂ©-racer" betekent: De cafĂ©-racer duikt voor het eerst op in de voorsteden van Londen rond 1955. Groepen jongeren met zware of middelzware Engelse motorfietsen schoolden in de avonden en weekenden samen bij bepaalde cafĂ©s en wegrestaurants. Zo ontstond, wellicht uit verveling en een hang naar spanning en sensatie, een gecultiveerde snelheidsmanie op motorfietsen, met een sterk element van competitie. Op de openbare weg werden snelheidsduels aangegaan, waarbij onaanvaardbare risicoâs werden genomen en jonge motorrijders de reputatie van
doodrijders kregen. Ze ontwikkelden een motorfiets waarmee uitsluitend zo hard mogelijk gereden moest kunnen worden. Het accent lag op tank, stuur en vooral uitlaten, die een vervaarlijk lawaai produceerden. De café-racer werd door zijij berijder als eenpersoonsmotorfiets gestileerd. Er werden wedstrijden gehouden, waarbij vertrekkende vanuit het café waar de on-up-boys bijeen kwamen met de motorfiets een traject moest worden afgelegd binnen de tijdsduur van een singletje uit de jukebox. Wanneer de waaghals niet terug was van een dergelijke record run voordat het nummer was afgelopen, kon hij heel wat meer verloren hebben dan een weddenschap.
Nu figureert de term cafĂ©-racer uitsluitend nog als variant op een thema bij het vormgeven van een motorfiets. Op het hoogtepunt van de cafĂ©-racer-cult waren er in Engeland ontwerpers die allerhande accessoires zoals tanks, uitlaten, sturen en opvoerkits op de markt brachten. De bekendste was Paul Dunstall, wiens reputatie van briljante customizer van Nortons en Triumphs ver uitsteeg boven anderen die actief waren op deze aftermarket. Volgens Engelse bronnen werd hij wel de âGodfather van de cafĂ©-racerâ genoemd, aan wie de algemene acceptatie van deze stijl wordt toegeschreven. Hij wist de motorscene van de jaren zestig zozeer te beĂŻnvloeden, dat de Engelse motorpers zelfs de term to dunstallize ging hanteren om aan te geven dat een motorfiets naar zijn inzichten was omgebouwd.
Min of meer gedicteerd door een spontane vraag van liefhebbers, die met name zijn zelf ontworpen *swept back-uitlaten felbegeerden, ontstond een produktielijn van allerhande race-accessoires. Zijn beste produkt werd een uitlaatsysteem onder de naam Decibel Silencers, waarvan er aanvankelijk dertigduizend per jaar werden verkocht. In 1967 leidde hij een eigen onderneming die nieuwe, aangepaste Dunstall Nortons verkocht. Later zouden er zelfs Dunstall Hondas en Dunstall Suzuki s komen. Begin jaren tachtig verkocht hij zijn onderneming na te hebben moeten inkrimpen als gevolg van het inzinken van de markt voor motorfietsen. Op het hoogtepunt van zijn imperium had hij zelfs een filiaal in de Verenigde Staten. Andere vormgevers naast Dunstall waren Ian Kennedy, die speciale
versies van Vincents uitbracht, Paul Mitchell, die de schepper was van de Norvin, en Dave Degens, een eminent constructeur
van zogenaamde *Tritons, motorfietsen met een Triumph motorblok in een Norton Featherbedframe. Degens zou later
een nog grotere naam verwerven als ontwerper en constructeur van de *Dresda, een handgebouwde motorfiets, waarin in principe elke krachtbron kon worden opgenomen. De grootste concurrent van Paul Dunstall op de markt van cafĂ©-race-onderdelen was John Tickle, een vormgever en grootschalige producent van accessoires. (Zie Mike Clay, CafĂ© RacersRockers, Rock N âRoll and the Coffee-Bar Cuit, Osprey Publishing Ltd London 1988.).
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken