 |
Motor | Viertakt, viercilinder lijnmotor, DOHC |
Boring x slag | 77 mm x 77 mm |
Cilinder inhoud | 998 cc |
Comp. verhouding | 11.5:1 |
Kleppen | 5 kleppen per cilinder |
Brandstof toevoer | Injectie |
Ontsteking | TCI (digitaal) |
Vermogen | 150 pk / 110.3 kW bij 11000 tpm |
Max. koppel | 106 Nm bij 8000 tpm |
Koppeling | natte meerplatenkoppeling |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | 2.533 |
Overbrenging | Ketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 18 liter |
Topsnelheid | 255 km/u |
ABS | optie |
Frame | aluminium die cast frame |
Vering voor | Telescoop up-side-down |
Vering achter | Monocross |
Remmen voor | Dubbele schijfrem, Ø320 mm |
Remmen achter | Schijfrem, Ø245 mm |
Voorband | 120/70 ZR17 (58W) |
Achterband | 190/50 ZR17 (73W) |
Wielbasis | 1460 mm |
Lengte | 2140 mm |
Breedte | 770 mm |
Hoogte | 1205 mm |
Zithoogte | 815 mm |
Drooggewicht | |
Leverbare kleuren | Yellow, Midnight Black, Silver Tech |
Beschrijving | Voor de fonkelnieuwe FZ1 begonnen we met het belangrijkste - we gaven deze motor het hart van een R1. Daarna hebben we dit inmiddels legendarische supersportblok getuned voor meer allround gebruik. Vervolgens is het in het meest geavanceerde streetbike frame gehangen dat we ooit gemaakt hebben. |