Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
De verkoper heeft voor deze motor geen omschrijving opgegeven.
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | Transversale 90 ° V ‐ twin, twee kleppen per cilinder (titaniuminlaat). |
Boring x slag | 84 mm x 84 mm |
Cilinder inhoud | 853 cc |
Comp. verhouding | 10.5: 1 |
Kleppen | 2 |
Brandstof toevoer | Brandstofsysteem Elektronische injectie; Ø 52 mm enkele gasklephuis. |
Ontsteking | |
Vermogen | 80 pk / 59 kW bij tpm |
Max. koppel | 80 Nm bij 5 tpm |
Koppeling | |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 23 liter |
Topsnelheid | |
ABS | |
Frame | dubbel wiegframe van ALS-staal met uitneembare elementen. |
Vering voor | Ondersteboven hydraulische telescopische vork Ø 41 mm, met instelbare verlenging en veervoorspanning. |
Vering achter | Achterbrug Dubbelzijdig met zijdelingse monoschokdemper, verstelbaar verlenging en veervoorspanning |
Remmen voor | Dubbele roestvrijstalen zwevende schijf Ø 320 mm, radiale Brembo-remklauwen met 4 tegenovergestelde zuigers. |
Remmen achter | 58/5000 Roestvrij stalen schijf Ø 260 mm, zwevende 2 zuigers remklauw |
Voorband | 110/80. |
Achterband | 150/70. |
Wielbasis | 1530 mm |
Lengte | 2240 mm |
Breedte | 950 mm |
Hoogte | |
Zithoogte | 830 mm |
Drooggewicht | 208 kg |
Leverbare kleuren | |
Beschrijving | |
| Dealerschappen: APRILIA, MOTO GUZZI, PIAGGIO, VESPA |
Leertouwer is een bevlogen familiebedrijf met een jarenlange traditie in het wereldwijd leveren van alle denkbare onderdelen voor brommers en motoren. Snel, omdat wij vrijwel alles op voorraad hebben. En handig, omdat je altijd passend advies voor je vraag of probleem krijgt. Want wij houden écht van het vak en hebben een schat aan kennis en ervaring opgebouwd waar we onze klanten graag mee helpen.
Wij zijn Single brand dealer van Piaggio Group voor het Gooi en Eemstreken. Dit houdt in dat we alle voertuigen en onderdelen uit de Piaggio Group: Piaggio, Vespa, Aprilia en Moto-Guzzi leveren en onderhouden.
 | Soest, Utrecht |
 | 035-6012106 |
Wist u dat: In de motortaal "CafĂ©-racer" betekent: De cafĂ©-racer duikt voor het eerst op in de voorsteden van Londen rond 1955. Groepen jongeren met zware of middelzware Engelse motorfietsen schoolden in de avonden en weekenden samen bij bepaalde cafĂ©s en wegrestaurants. Zo ontstond, wellicht uit verveling en een hang naar spanning en sensatie, een gecultiveerde snelheidsmanie op motorfietsen, met een sterk element van competitie. Op de openbare weg werden snelheidsduels aangegaan, waarbij onaanvaardbare risicoâs werden genomen en jonge motorrijders de reputatie van
doodrijders kregen. Ze ontwikkelden een motorfiets waarmee uitsluitend zo hard mogelijk gereden moest kunnen worden. Het accent lag op tank, stuur en vooral uitlaten, die een vervaarlijk lawaai produceerden. De café-racer werd door zijij berijder als eenpersoonsmotorfiets gestileerd. Er werden wedstrijden gehouden, waarbij vertrekkende vanuit het café waar de on-up-boys bijeen kwamen met de motorfiets een traject moest worden afgelegd binnen de tijdsduur van een singletje uit de jukebox. Wanneer de waaghals niet terug was van een dergelijke record run voordat het nummer was afgelopen, kon hij heel wat meer verloren hebben dan een weddenschap.
Nu figureert de term cafĂ©-racer uitsluitend nog als variant op een thema bij het vormgeven van een motorfiets. Op het hoogtepunt van de cafĂ©-racer-cult waren er in Engeland ontwerpers die allerhande accessoires zoals tanks, uitlaten, sturen en opvoerkits op de markt brachten. De bekendste was Paul Dunstall, wiens reputatie van briljante customizer van Nortons en Triumphs ver uitsteeg boven anderen die actief waren op deze aftermarket. Volgens Engelse bronnen werd hij wel de âGodfather van de cafĂ©-racerâ genoemd, aan wie de algemene acceptatie van deze stijl wordt toegeschreven. Hij wist de motorscene van de jaren zestig zozeer te beĂŻnvloeden, dat de Engelse motorpers zelfs de term to dunstallize ging hanteren om aan te geven dat een motorfiets naar zijn inzichten was omgebouwd.
Min of meer gedicteerd door een spontane vraag van liefhebbers, die met name zijn zelf ontworpen *swept back-uitlaten felbegeerden, ontstond een produktielijn van allerhande race-accessoires. Zijn beste produkt werd een uitlaatsysteem onder de naam Decibel Silencers, waarvan er aanvankelijk dertigduizend per jaar werden verkocht. In 1967 leidde hij een eigen onderneming die nieuwe, aangepaste Dunstall Nortons verkocht. Later zouden er zelfs Dunstall Hondas en Dunstall Suzuki s komen. Begin jaren tachtig verkocht hij zijn onderneming na te hebben moeten inkrimpen als gevolg van het inzinken van de markt voor motorfietsen. Op het hoogtepunt van zijn imperium had hij zelfs een filiaal in de Verenigde Staten. Andere vormgevers naast Dunstall waren Ian Kennedy, die speciale
versies van Vincents uitbracht, Paul Mitchell, die de schepper was van de Norvin, en Dave Degens, een eminent constructeur
van zogenaamde *Tritons, motorfietsen met een Triumph motorblok in een Norton Featherbedframe. Degens zou later
een nog grotere naam verwerven als ontwerper en constructeur van de *Dresda, een handgebouwde motorfiets, waarin in principe elke krachtbron kon worden opgenomen. De grootste concurrent van Paul Dunstall op de markt van cafĂ©-race-onderdelen was John Tickle, een vormgever en grootschalige producent van accessoires. (Zie Mike Clay, CafĂ© RacersRockers, Rock N âRoll and the Coffee-Bar Cuit, Osprey Publishing Ltd London 1988.).
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken