De nieuwe Z900 SE tilt het ‘’best-in-class’’ concept van zijn voorgangers naar een hoger niveau en combineert streetfighter mentaliteit met premium rem- en veercomponenten van
Brembo en Öhlins. Zijn unieke totaalpakket bestaat uit een krachtige 948cc vier-in-lijn motor, fenomenale handling en geëvolueerde Sugomi styling.
Verder zijn er nieuwe hightech features waaronder een Up/Down Quickshifter, Cruise Control, Cornering Management en een 5’’ TFT-display met turn-by-turn navigatie.
Enkele 250 mm remschijf. Remklauw: Enkele zuiger
Voorband
120/70ZR17M/C (58W)
Achterband
180/55ZR17M/C (73W)
Wielbasis
1450 mm
Lengte
2065 mm
Breedte
825 mm
Hoogte
1065 mm
Zithoogte
795 mm
Drooggewicht
Leverbare kleuren
Beschrijving
Kawasaki produceert een breed scala van high-performance Motorfietsen, ATV's, Mules en Jetski's®. Kawasaki Benelux is verantwoordelijk voor de distributie van deze producten en diensten in de Benelux. Voor meer informatie: www.kawasaki.nl
Een stukje historie: BMW in 2010 - Toen de straatversie van de S 1000 RR in 2010 op de markt kwam gaf de fabriek een vermogen van 193 pk op, waarmee de machine meteen de sterkste in zijn klasse zou zijn. De Kawasaki ZX-10R leverde "slechts" 188 pk. Maar de BMW gooide er op de vermogensbank liefst 208 pk uit. Ook bij vergelijkende testen door motorbladen gooide de machine hoge ogen, door zijn bruikbaarheid op de openbare weg. De circuittesten waren minder overtuigend. De superbike racer debuteerde verdienstelijk met de coureurs Troy Corser en Ruben Xaus in 2009, maar in de eerste jaren moest men het hoofd buigen voor de meer ervaren concurrenten van Ducati, Yamaha en Suzuki en de eveneens debuterende Aprilia RSV 4. In 2010 werden Corser en Xaus dertiende en zeventiende in het kampioenschap, in 2011 elfde en vijftiende.