Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Zeer nette CRF 1000 Adventure.
- Bij aankoop van een motor 10% korting op nieuwe collectie kleding en helmen.
Tevens outlet met speciale prijzen! Oude collectie ongebruikte motorpakken, jassen en broeken, helmen, schoenen en handschoenen.
- Bisschop Motoren: het adres voor service en onderhoud, moderne werkplaats met Dynnstar-testbank.
Scherpe prijs voor alle merken banden, neem vrijblijvend contact met ons op. Tel.nr. 06-54220098
Opties en Accessoires: Zij koffers origineel Honda en Carmin Zumo navigatie.
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | Vloeistofgekoelde 4-takt 8-kleps parallelle twin en uni-cam |
Boring x slag | 92 mm x 92 mm |
Cilinder inhoud | 998 cc |
Comp. verhouding | |
Kleppen | |
Brandstof toevoer | |
Ontsteking | |
Vermogen | pk / 70 kW bij 7.500 tpm |
Max. koppel | 99 Nm bij 6.000 tpm |
Koppeling | Nat, Multiplaat |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | Dichte O-ringketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 18.8 liter |
Topsnelheid | |
ABS | ja |
Frame | Stalen semi-dubbel wiegframe |
Vering voor | Showa 45mm cartridge-type omgekeerde telescopische vork met hydraulische voorspanning en demping. |
Vering achter | Monoblock gegoten aluminium zwenkarm met Pro-link, hydraulische demping |
Remmen voor | Dubbele 310mm zwevende schijven, Nissin 2-zuiger remklauwen |
Remmen achter | 256mm hydraulische wave schijfrem met 1 remklauw en sintermetalen remblokken. |
Voorband | 90/90-R21 tube type |
Achterband | 150/70-R18 tube type |
Wielbasis | 1.575 mm |
Lengte | 2.335 mm |
Breedte | 930 mm |
Hoogte | 1.475 mm |
Zithoogte | 870/850 mm |
Drooggewicht | 230 kg |
Leverbare kleuren | |
Beschrijving | |
WELKOM bij Bisschop Motoren.
U kunt bij ons terecht voor: - Nieuwe en gebruikte motoren - SCM Gecertificeerd inbouwbedrijf - Dynostar Testbank - Goed uitgeruste werkplaats - Schade reparatie en afhandeling - S100 en Castrol Dealer Werkplaats en onderhoud In onze ruime werkplaats kunnen wij de service geven die bij uw motor hoort. Bisschop Motoren heeft veel te bieden zoals een ruim assortiment motorbanden zodat u kunt kiezen welke band het beste bij uw rijstijl en motor past. Maar ook alle andere onderdelen zijn vaak uit voorraad leverbaar.
 | Punthorst, Overijssel |
 | 06-54220098 |
Een stukje historie: HARLEY-DAVIDSON in 1945 - De oorlog is voorbij en Harley-Davidson heeft uiteindelijk 90.000 motoren voor het leger gebouwd, WLA (A van Amerika) en WLC (met de C van Canada). Zelfs Rusland, toen nog bondgenoot van de US, heeft WLA's gekocht in de oorlog. Er zouden ook kleinere aantallen naar het Verenigd Koninkrijk, Zuid-Afrika, en andere bondgenoten zijn verscheept.
Veel WLA's werden vervoerd naar bondgenoten onder het Lend-Lease programma. De grootste ontvanger was de Sovjet-Unie, goed voor meer meer dan 30.000 WLAs.
De productie van de WLA zou na de oorlog stoppen maar opnieuw worden gestart voor levering tijdens de Koreaanse oorlog in de jaren 1949-1952.
De meest WLA's in het naoorlogse westen na de oorlog zou worden verkocht als overtollig en naar civiel gebruik worden omgebouwd. De vele verkrijgbare motorfietsen zijn erg goedkoop en zouden leiden tot de opkomst van de chopper en andere stijlen, evenals de daarmee gepaard gaande biker cultuur. Menig jonge soldaat zou naar huis komen in de hoop op een Harley-Davidson te rijden zoals hij ook deed in de oorlog. Dit leidde tot een grote naoorlogse populariteit van zowel de motor als het bedrijf in het algemeen.
Echter, dit heeft er ook voor gezorgd dat er maar weinig originele WLA's te vinden zijn in de VS of zelfs West-Europa. Een aanzienlijk aantal WLA's werd achtergelaten in de Sovjet-Unie en ofwel opgeslagen of kwam in particuliere handen terecht. Met weinig toegang tot onderdelen, geen chopper cultuur en geen exportmogelijkheden naar het Westen zijn veel van die WLA's bewaard gebleven tijdens de Koude Oorlog. Rusland en andere voormalige Sovjet-landen zijn nu een belangrijke bron van WLA's en onderdelen.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken