Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Specificaties FLSB Sportglide:
- 107 CI Milwaukee 8
- 6 Speed
- Vivid black kleurstelling
- ABS remsysteem
- Mini batwing
- Detachable harde koffers
- Saddlemen solo zadel
- Verhoogde risers
- Bagagerekje
- Screamin eagle luchtfilter
- Miller EC gekeurde uitlaatdemper
De sportglide is het beste van twee werelden. De mini batwing, en de koffers zijn in een handomdraai te verwijderen, waarna een stoere cruiser overblijft. Voor langere ritten zorgen de koffers en de mini batwing juist weer voor extra gebruiksgemak. Originele nederlandse motor die gewoon in nieuwstaat verkeert !
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | Milwaukee-Eight® 107 |
Boring x slag | 100 mm x 100 mm |
Cilinder inhoud | 1745 cc |
Comp. verhouding | 10,0:1 |
Kleppen | |
Brandstof toevoer | Electronic Sequential Port Fuel Injection (ESPFI) |
Ontsteking | |
Vermogen | pk / kW bij tpm |
Max. koppel | 145 Nm bij 3250 tpm |
Koppeling | |
Versnellingsbak | |
Verhouding | 9,311 |
Overbrenging | Ketting, 34/46 verhouding |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 18,9 liter |
Topsnelheid | |
ABS | |
Frame | |
Vering voor | |
Vering achter | |
Remmen voor | 4 zuigers, vast |
Remmen achter | 2 zuigers, zwevend |
Voorband | 130/70B18 63H BW |
Achterband | 180/70B16 77H BW |
Wielbasis | 1625 mm |
Lengte | 2325 mm |
Breedte | |
Hoogte | |
Zithoogte | 680 mm |
Drooggewicht | 304 kg |
Leverbare kleuren | Vivid Black, Twisted Cherry, Wicked Red, Midnight Blue, Barracuda Silver, Kinetic Green, Scorched Orange / Black Denim |
Beschrijving | Maak eindeloze kilometers. Maak ongekende hellingshoeken. Maak van iedere rit een avontuur. Maak kennis met de Sport Glide®. |
De Harliepleats is het bedrijf van ex- grasbaancoureur Tjalle Reitsma en zijn familie.
Een persoonlijke omgang en benadering van klanten en goed en vakkundig werk leveren zijn twee belangrijke speerpunten van deze familie.
Bij de Harliepleats kun je o.a. terecht voor: Verkoop Harley Davidsons ® Onderdelen ( heel veel uit voorraad leverbaar !!) Accessoires Reparaties en onderhoud Schade-afhandeling Revisie Restauratie Eigenbouw Winterstalling Helmen en motorkleding
 | Exmorra, Friesland |
 | 0515-573899 |
Wist u dat: In de motortaal "CafĂ©-racer" betekent: De cafĂ©-racer duikt voor het eerst op in de voorsteden van Londen rond 1955. Groepen jongeren met zware of middelzware Engelse motorfietsen schoolden in de avonden en weekenden samen bij bepaalde cafĂ©s en wegrestaurants. Zo ontstond, wellicht uit verveling en een hang naar spanning en sensatie, een gecultiveerde snelheidsmanie op motorfietsen, met een sterk element van competitie. Op de openbare weg werden snelheidsduels aangegaan, waarbij onaanvaardbare risicoâs werden genomen en jonge motorrijders de reputatie van
doodrijders kregen. Ze ontwikkelden een motorfiets waarmee uitsluitend zo hard mogelijk gereden moest kunnen worden. Het accent lag op tank, stuur en vooral uitlaten, die een vervaarlijk lawaai produceerden. De café-racer werd door zijij berijder als eenpersoonsmotorfiets gestileerd. Er werden wedstrijden gehouden, waarbij vertrekkende vanuit het café waar de on-up-boys bijeen kwamen met de motorfiets een traject moest worden afgelegd binnen de tijdsduur van een singletje uit de jukebox. Wanneer de waaghals niet terug was van een dergelijke record run voordat het nummer was afgelopen, kon hij heel wat meer verloren hebben dan een weddenschap.
Nu figureert de term cafĂ©-racer uitsluitend nog als variant op een thema bij het vormgeven van een motorfiets. Op het hoogtepunt van de cafĂ©-racer-cult waren er in Engeland ontwerpers die allerhande accessoires zoals tanks, uitlaten, sturen en opvoerkits op de markt brachten. De bekendste was Paul Dunstall, wiens reputatie van briljante customizer van Nortons en Triumphs ver uitsteeg boven anderen die actief waren op deze aftermarket. Volgens Engelse bronnen werd hij wel de âGodfather van de cafĂ©-racerâ genoemd, aan wie de algemene acceptatie van deze stijl wordt toegeschreven. Hij wist de motorscene van de jaren zestig zozeer te beĂŻnvloeden, dat de Engelse motorpers zelfs de term to dunstallize ging hanteren om aan te geven dat een motorfiets naar zijn inzichten was omgebouwd.
Min of meer gedicteerd door een spontane vraag van liefhebbers, die met name zijn zelf ontworpen *swept back-uitlaten felbegeerden, ontstond een produktielijn van allerhande race-accessoires. Zijn beste produkt werd een uitlaatsysteem onder de naam Decibel Silencers, waarvan er aanvankelijk dertigduizend per jaar werden verkocht. In 1967 leidde hij een eigen onderneming die nieuwe, aangepaste Dunstall Nortons verkocht. Later zouden er zelfs Dunstall Hondas en Dunstall Suzuki s komen. Begin jaren tachtig verkocht hij zijn onderneming na te hebben moeten inkrimpen als gevolg van het inzinken van de markt voor motorfietsen. Op het hoogtepunt van zijn imperium had hij zelfs een filiaal in de Verenigde Staten. Andere vormgevers naast Dunstall waren Ian Kennedy, die speciale
versies van Vincents uitbracht, Paul Mitchell, die de schepper was van de Norvin, en Dave Degens, een eminent constructeur
van zogenaamde *Tritons, motorfietsen met een Triumph motorblok in een Norton Featherbedframe. Degens zou later
een nog grotere naam verwerven als ontwerper en constructeur van de *Dresda, een handgebouwde motorfiets, waarin in principe elke krachtbron kon worden opgenomen. De grootste concurrent van Paul Dunstall op de markt van cafĂ©-race-onderdelen was John Tickle, een vormgever en grootschalige producent van accessoires. (Zie Mike Clay, CafĂ© RacersRockers, Rock N âRoll and the Coffee-Bar Cuit, Osprey Publishing Ltd London 1988.).
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken