Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Modeljaar: 2012
Opties en Accessoires: Alarm af fabriek, Led verlichting, Side mount kenteken
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | Vloeistofgekoeld, Revolution®, 60° V-Twin |
Boring x slag | 105 mm x 105 mm |
Cilinder inhoud | 1250 cc |
Comp. verhouding | 11.5:1 |
Kleppen | vier kleppen per cilinder |
Brandstof toevoer | Sequentiële, elektronische brandstofinjectie (ESPFI) |
Ontsteking | |
Vermogen | pk / kW bij tpm |
Max. koppel | 111 Nm bij 7250 tpm |
Koppeling | 9 plaat natte meerplatenkoppeling, A&S (assist & slip) |
Versnellingsbak | 5 versnellingen |
Verhouding | 10.968 |
Overbrenging | getande riem |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 18.9 liter |
Topsnelheid | |
ABS | ja |
Frame | Perimeter frame |
Vering voor | dubbele schijfrem 300 mm, veerweg 101.6 mm |
Vering achter | schijfrem 300 mm, veerweg 101.6 mm |
Remmen voor | 4-zuigerremklauw |
Remmen achter | 4-zuigerremklauw |
Voorband | 120/70ZR-19 60W |
Achterband | 240/40R-18 79V |
Wielbasis | 1715 mm |
Lengte | 2460 mm |
Breedte | 876 mm |
Hoogte | 1211 mm |
Zithoogte | 690 mm |
Drooggewicht | 292 kg |
Leverbare kleuren | Brilliant Silver Pearl / Black Racing Stripe with Ghost Flames, Chrome Yellow / Black Racing Stripe with Ghost Flames, Sedona Orange / Black Racing Stripe with Ghost Flames, Black Denim / Sedona Orange Racing Stripe |
Beschrijving | Geborstelde, 'straight-shot' uitlaat met dubbele dempers, zwarte einddoppen en hitteschild |
| Dealerschappen: BUELL, HARLEY-DAVIDSON |
Welcome to the world of Harley-Davidson The road to personal service and teamwork. The place where you feel and find the soul of Harley-Davidson
 | Heteren, Gelderland |
 | 026-4742657 |
Een stukje historie: BMW in 1942 - In 1942 verplaatste BMW de productie van motorfietsen deels naar Eisenach, naar de Eisenacher Motoren Werke, die het al in 1928 had overgenomen. Hier werden in elk geval R 75 Wehrmachtsgespanne (18.440 stuks) en R 35’s geproduceerd. EMW produceerde ook deels de Zündapp KS 750 militaire zijspancombinaties. Eisenach kwam na de Tweede Wereldoorlog in de Sovjet-bezettingszone te liggen, waardoor de BMW auto- en motorfietsenproductie voortaan deels in de DDR plaats vond, maar nu onder de vlag van EMW. De BMW R 35 bleef in productie, en pas in 1950 werd het BMW logo vervangen door dat van EMW. Door de ervaringen opgedaan met de militaire zijspancombinaties kon EMW enkele prototypen ontwikkelen, waarvan tien productiemodellen werden gebouwd door AWO in Suhl. Na de oorlog kreeg West-Duitsland opnieuw beperkingen opgelegd. Waarschijnlijk was dat de oorzaak van de pogingen om zeer lichte motorfietsjes en scooters te gaan maken.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken