Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Te koop: BMW R 1150 RT (2001) – €2275 🔧ðŸï¸
✔ Bouwjaar: 2001
✔ Kilometerstand: 130.279 km
✔ 1.130cc boxermotor – krachtig en betrouwbaar
✔ ABS & cardanaandrijving – onderhoudsarm
✔ Uitstekende windbescherming & koffers – ideale tourmotor
Stuur een bericht! 📩ðŸï¸
-----
Wij zijn doorlopend op zoek naar vooral BMW-motorfietsen van alle modellen en bouwjaren. (Maar ook andere merken kunt u uiteraard bij ons aanbieden!) Lang stilgestaan, defect, of geschikt voor onderdelen? Geen probleem! Wij ontvangen graag uw aanbod.
Daarnaast bieden wij altijd ongeveer 40 diverse modellen low-budget BMW-motoren aan. Neem gerust contact met ons op voor meer informatie.
Ook voor motoronderhoud en reparaties bent u bij ons aan het juiste adres.
Onze gegevens:
SWIFT MOTOREN B.V.
Zeno van Citiumstraat 4
1349 GK Almere
📧 info@swiftmotoren.nl
📞 036-5255590
Openingstijden:
Dinsdag t/m vrijdag: 09:00 - 18:00 uur
Zaterdag: 09:00 - 17:00 uur
Bel of mail vrijblijvend!
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | lucht/olie gekoelde 2 cilinder viertakt boxer |
Boring x slag | 101 mm x 101 mm |
Cilinder inhoud | 1.130 cc |
Comp. verhouding | 11.3:1 |
Kleppen | 4 kleppen per cilinder |
Brandstof toevoer | electronische injectie |
Ontsteking | electronisch |
Vermogen | 95 pk / 70.8 kW bij 7.250 tpm |
Max. koppel | 100 Nm bij 5.500 tpm |
Koppeling | meervoudige natte platen |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | |
Overbrenging | |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 25.2 liter |
Topsnelheid | > 200 km/u |
ABS | |
Frame | 3-delig, voor- en achterframe en meedragende motor |
Vering voor | BMW Telelever, veerweg 120 mm |
Vering achter | eenzijdige swing arm (BMW paralever), veerweg 135 mm |
Remmen voor | dubbele 320 mm schijven, vier zuiger remklauw |
Remmen achter | enkele 276 mm schijf, twee zuigerremklauw |
Voorband | 120/70- ZR17 |
Achterband | 170/60- ZR 17 |
Wielbasis | 1.485 mm |
Lengte | 2.230 mm |
Breedte | 898 mm |
Hoogte | 1.380 mm |
Zithoogte | 805 mm |
Drooggewicht | 279 kg |
Leverbare kleuren | |
Beschrijving | De R 1150 RT wordt standaard geleverd met ruime zijkoffers, verstelbare zithoogte, handvatverwarming, EVO-remmen en een elektrische ruit |
Swift Motoren voor in en verkoop motoren, reparatie en onderhoud van alle soorten motoren. Altijd 30 lowbudget motoren op voorraad.
 | Almere, Flevoland |
 | 036-5255590 |
Een stukje historie: BMW in 1980 - Vanaf 1980 kwamen de allroads op de markt. De R 80 G/S zou aan de basis staan van een lange lijn GS modellen, die uiteindelijk door zou groeien tot de zeer populaire R 1200 GS, die in de jaren nul tot de meest verkochte motorfietsen in Nederland zou horen. De GS serie vloeide voort uit de successen van Duitse rijders in de zware Enduro klassen eind jaren zeventig. Toen de R 80 G/S eenmaal op de wielen stond, sloeg het model direct aan. Bovendien droegen successen in de Dakar-rally ook bij aan de populariteit. De GS-en bleken echter ook zeer goede reismachines te zijn. Ze konden zwaar beladen worden en stuurden, ondanks de semi-terreinbanden, uitstekend. Door de hoge zit waren ze zeer controleerbaar en bovendien waren ze relatief licht geconstrueerd. Ze waren aanvankelijk voorzien van het nieuwe monolever veersysteem, een enkelzijdige achterwielophanging die niet alleen modern oogde, maar ook licht en sterk was en waardoor het achterwiel binnen enkele minuten in- en uitgebouwd kon worden. BMW bedacht er de naam "Reiseenduro" voor en zo worden deze motorfietsen ook gebruikt. Weinig mensen zullen een BMW GS daadwerkelijk als terreinmotor hebben ingezet. Intussen worden alle BMW tweecilinders in een GS versie geleverd. Latere versies werden uitgerust met het Sekundär Luft System om tot schonere uitlaatgassen te komen. De GS-serie plukte uiteraard de vruchten van alle ontwikkelingen, zoals de invoering van paralever, brandstofinjectie en katalysatoren. Dankzij de uitvinding van de kruisspaken konden ze, ondanks de spaakwielen, toch met tubelessbanden rijden.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken