Omschrijving | Techniek | Financieren | Verzekering | Bedrijf |
Transmissie: 6 versnellingen, Handgeschakeld
Nieuw: Ja
Modelcode: KM9
Typenummer: 0E91
Opties en Accessoires: Bij aanschaf van deze motor 25% korting op een voorraadhelm naar keuze, Anti diefstal alarm (0603), Carbon pakket (079A), Fabrieksgarantie, M Carbon velgen (019B), M Competition Package (07MN), M GPS Laptimer (voorbereiding) (018F), M Stijlpakket (079E), Spiegels aan uiteinde stuur (032B), Voertuiginformatie Nederlands (0386)
Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
 |
Motor | Olie-/watergekoelde viercilinder viertakt-lijnmotor met vier kleppen per cilinder |
Boring x slag | 80 mm x 80 mm |
Cilinder inhoud | 999 cc |
Comp. verhouding | 13,3: 1 |
Kleppen | 4 |
Brandstof toevoer | Meerschijven-oliebad, anti-hopping, met zelfversterking |
Ontsteking | |
Vermogen | 201 pk / 148 kW bij tpm |
Max. koppel | 113 Nm bij 11000 tpm |
Koppeling | meervoudige natte plaatkoppeling, anti-hop, mechanisch bediend |
Versnellingsbak | Zes versnellingen met klauwschakeling, geïntegreerd in motorhuis |
Verhouding | |
Overbrenging | ketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 20 liter |
Topsnelheid | 275 km/u |
ABS | ja |
Frame | aluminium brugframe, meedragende motor |
Vering voor | Upside-down telescoopvork, diameter 45 mm, trek- en drukstand elektronisch geregeld (Dynamic ESA) |
Vering achter | Aluminium twee-armige swingarm, DDC Dynamic Damping Control (centrale veerpoot), instelbare veervoorspanning, ingaande en uitgaande slag elektronisch geregeld |
Remmen voor | zwevende dubbele remschijven, diameter 320 mm, vaste radiale 4-zuiger remklauwen |
Remmen achter | vaste enkele remschijf, diameter 220 mm, dikte 5 mm, zwevende 1-zuiger remklauw |
Voorband | 120/70 ZR 17 |
Achterband | 200/55 ZR 17 |
Wielbasis | 1548 mm |
Lengte | 2170 mm |
Breedte | 850 mm |
Hoogte | 1382 mm |
Zithoogte | 850 mm |
Drooggewicht | 205 kg |
Leverbare kleuren | |
Beschrijving | |
Onze klanten spreken voor ons. Recente reviews:
Goede service, motor na een beurt keurig gewassen !!!
Goede service en deskundig personeel.
Prima motorzaak met alleen maar liefhebbers werkzaam. Zij laten je bij binnenkomst rustig even rond kijken en dat is alleen al de moeite waard, er staat doorgaans nogal wat moois wat zij zelf opgebouwd hebben.
Prima motorzaak. Behulpzaam en vriendelijk.
Leuke acties en mooie motoren.
 | Amersfoort, Utrecht |
 | 0334615077 |
Wist u dat: In de motortaal "Knucklehead" betekent: Bijnaam die in kringen van Harley-Davidson-liefhebbers ontstond voor het model E, de eerste v-twin kopklepper met een cilinderinhoud van 1000cc, die HarleyDavidson uitbracht in 1936. Dit model was onmiddellijk een succes en dat kon de Harley-Davidson-fabriek op dat moment goed gebruiken. Indian, in die tijd Harley’s enige concurrent, verkocht veel motorfietsen van haar topmodellen, de IndianFour en de Indian Chief, ondermeer aan gemotoriseerde afdelingen van de politie (police squads) in de Verenigde Staten en in de rest van de wereld. In datzelfde jaar 1936 slaagde
fabriekscoureur en medeconstructeur Joe Petralli erin om het nationale snelheidsrecord in Daytona te verbeteren. Op een speciaal geprepareerd exemplaar wist hij een recordsnelheid te bereiken van 139.15 mijl (222,5 kilometer) per uur. Het E-model was in meerdere opzichten een nouveauté, want niet alleen het motorblok was totaal nieuw ontworpen, maar ook het rijwielgedeelte: frame, spatborden, voorvork, benzinetanks en dry
sump olietank. Al snel werd het E-model (evenals het EL-model, de l stond voor hoge compressie en had een hogere topsnelheid dan de E-versie) het paradepaardje van de fabriek. In 1941 verscheen naast de 1000cc-versie een 1200cc-uitvoering, aangeduid met FL , waarmee tegemoet werd gekomen aan de vraag van het motorpubliek naar nog meer pk’s. Gedurende de Tweede Wereldoorlog werden weinig Knuckleheads gemaakt, omdat Harley-Davidson de handen vol had aan de oorlogsproduktie van militaire motorfietsen van het model WLA en WLC, bij ons bekend geworden onder de naam Liberator. De Knucklehead werd gemaakt tot en met 1947, waarna de fabriek het motorblok in 1948 verving door het Panhead motorblok, zoals dat door Harley-liefhebbers werd genoemd. De bijnaam Knucklehead voor deze motorfiets is van een ietwat cryptische herkomst en wordt vaak verkeerd uitgelegd. Wanneer knucklehead wordt gebruikt om een persoon mee aan te duiden, wordt er domoor of stommeling mee bedoeld. Bij dit
type motorfiets zijn de knuckles de aluminium tuimelaarhuizen bovenop de cilinderkoppen (head), die van voren bezien gelijkenis vertonen met een dichtgeknepen vuist die naar voren wordt gestoten om er een slag mee toe te dienen en die is gestoken in een boksbeugel. Het is een esthetisch motorblok, een waar sculptuur uit chroom, aluminium en staal. Er zijn meer associaties mogelijk bij de aanschouwing ervan. Zo wordt de Knucklehead in België aangeduid met Doodskop. De Knucklehead is een zeer gezocht model Harley-Davidson, waarvoor als hij nog in de originele staat verkeert een hoge prijs wordt betaald.
Snel navigeren? Bekijk hier al onze merken