Nieuwsbrief:

BENELLI  LEONCINO 800 - 2025

€ 7.249,- € 8.339,-
Garantie: Ja
Nieuw
Grijs
benelli - leoncino-800
benelli - leoncino-800
benelli - leoncino-800
benelli - leoncino-800
benelli - leoncino-800
benelli - leoncino-800
benelli - leoncino-800
benelli - leoncino-800
benelli - leoncino-800
benelli - leoncino-800
benelli - leoncino-800
OmschrijvingTechniekFinancierenVerzekeringBedrijf
Transmissie: 6 versnellingen
Nieuw: Ja
Modeljaar: 2025
Fabrieksgarantie: 36 maanden
  • THE LION THAT RULES THE ROAD
    De Leoncino 800 vormt een unieke mix tussen moderne en klassieke stijlen. Bij het ontwerpen van de 800 serie is trouw gebleven aan de bekende Leoncino vorm; de boog. Deze is terug te vinden in de koplamp en het ontwerp van de tank waardoor de kracht, dynamiek een authentieke stijl van de motor wordt versterkt.

    Het frame is een gloednieuw stalen trellis frame, dat perfect past bij het ontwerp en tegelijkertijd zorgt voor een gemakkelijke en voorspelbare wegligging. Iets wat mede te danken is aan de standaard gemonteerde hoogwaardige MT60 RS banden van Pirelli. In tegenstelling tot zijn zus, de Leoncino 800 Trail, is de Leoncino 800 voorzien van sportieve 17 inch lichtmetalen velgen.

    De leeuw heeft een speciale plek en staat met trots op het voorspatbord, zoals gebruikelijk was op de historische motorfietsen van Benelli.

    AUTHENTIEK BENELLI
    De Leoncino 800 combineert met succes de vormen van traditionele "scramblers" met de stijl en technologie van moderne motoren. Een echte moderne klassieker.

    De koplamp heeft gebogen lijnen en wordt gekenmerkt door de typische LED-boog met in het midden het verlichte Leoncino logo. Het zadel, ook in auhentieke stijl ontworpen, past perfect en zorgt voor een optimaal comfort voor zowel de bestuurder als de passagier.

    De Leoncino 800 beschikt over een modern digitaal kleuren TFT-dashboard welke intuitief bediend kan worden middels knoppen op het stuur. Het moderne en uitgebalanceerde uitlaatontwerp zorgt voor een imposant en diep motorgeluid en de vering is afgesteld om optimaal contact met het wegdek te garanderen.

    KRACHTIGE EN KOPPELRIJKE PARALLEL-TWIN
    Het kloppend hart van Leoncino 800 bestaat uit een door Benelli zelf ontwikkelde 754cc metende parallel-twin. De EFI mapping is geoptimaliseerd om veel koppel te leveren vanaf lage toerentallen en de koppelcurve lineair op te laten lopen tot een piek van 67 Nm bij 6500 omwentelingen. Bij iets verder doortrekken komt het maximale vermogen van 76,2 pk vrij bij 8500 omwentelingen.

    De vloeistofgekoelde twin met DOHC ontwerp is betrouwbaar, reactief en bovendien Euro5 goedgekeurd. De kruktappen zijn 360 graden verzet, wat de motor zijn karakteristieke geluid geeft.

    Daarnaast is er nog een interne balans-as toegevoegd wat resulteert in een zijdesoepel lopende motor. Voeg hier een soepele zes-bak met assist & slipper clutch aan toe en het plaatje is compleet.

    De Leoncino 800 is ook beschikbaar als 35 kW A2 variant!

Opties en Accessoires:
15 l benzinetank, 36 maanden garantie, 754cc parralel twin motor 76 pk, A2 mogelijk, Abs, Beschikbaar in groen, grijs & bruin, Buizenframe, Digitaal dashboard, Droog gewicht 213 kg, Gear indicator, Gratis bezorging door heel nederland!, Led-verlichting, Preload van achterverving instelbaar, Registratiekosten nieuwe motorfiets € 75,00, Zadel hoogte 805 mm




Deze motor is geschikt voor A rijbewijs.
Hofland Motoren
Ook van deze verkoper:
Een stukje historie: TRIUMPH in 1883 - Siegfried Bettmann komt op zijn 20e in 1883 vanuit Nuremberg, Duitsland over naar Coventry in Engeland. Nadat hij een korte tijd werkzaam is geweest bij Kelly en Co. als beschrijvingsdekundige buitenlandse talen. Na zes maanden neemt hij een baan aan bij de White Sewing Machine Co. als vertalend correspondent. Een aantal maanden werkt hij ook als verkoper in Noord Europa. In 1884 start hij S. Bettmann & Co. Import Export Agency in Londen. Hij verkoopt fietsen die gemaakt worden door Wm. Andrews maar met zijn eigen naam erop. Ze importeren ook Duite naaimachines en hebben een handelsonderneming voor andere Duitse fabrikanten. De naam Triumph vervangt die van Bettmann. Bettmann vindt het een makkelijke naam die in veel landen wordt begrepen. Hij noemt het bedrijf nu "The Triumph Cycle Company'. Deze verandert weer in 1887 in New Triumph Ltd. en daarna naar Triumph Cycle Co. Ltd. Shares. Dit werd mede door Dunlop Tyre Company ondersteunt met een bedrag van 45000 pond, een astronomisch bedrag voor die tijd. De Duitse mecanicien Mauritz Johann Schulte, ook afkomstig uit Nuremberg, wordt de juniorpartner van Bettmann. Hij is de man die Bettmann ervan weet te overtuigen dat het beter is om eigen producten te maken dan die van anderen te verkopen. Een kleine fabriek in Much Park Street in Coventry heeft capaciteit om voor Triumph de fietsen te produceren. Coventry is Engelands belangrijkste fietsen-handelsstad. De opstartkosten van 650 pond komen grotendeels van Bettmann's ouders (500 pond) en Schulte's kennissen. Later wordt Dunlop een belangrijke investeerder in het bedrijf. In 1889 verhuisd het bedrijf naar Mch Park Street, Coventry. Hildebrand & Wolfmuller, een motorfabrikant, heeft Schultes belangstelling. Hij wil deze in licentie gaan vervaardigen en importeert er één om te testen en rijdt ermee om het Coventry stadion. In 1898 gaat ook Bettmann in de onderhandeling. Ditmaal met Beeston Humber Motorcycles and Tricycles. Men komt echter niet tot een overeenstemming.
© 2000 - 2025 Motoroccasion