 |
Motor | V60° Magnesium tweecilinder viertakt met de cilinders onder een hoek van 60°, driewegsvloeistofkoeling onder druk dubbele bovenliggende nokkenassen, aangedreven door een tandwiel-/kettingcombinatie vier kleppen per cilinder, dubbele balansas (patent AVDC) |
Boring x slag | 97 mm x 97 mm |
Cilinder inhoud | 998 cc |
Comp. verhouding | 11,8 : 1 |
Kleppen | vier kleppen per cilinder |
Brandstof toevoer | indirecte elektronische multipoint inspuiting |
Ontsteking | elektronisch |
Vermogen | 139 pk / 102 kW bij 9.500 tpm |
Max. koppel | 107 Nm bij 7.750 tpm |
Koppeling | meervoudige natte platenkoppeling |
Versnellingsbak | 6 versnellingen |
Verhouding | 34/15 |
Overbrenging | ketting |
Starter | electrisch |
Tankinhoud | 19 liter |
Topsnelheid | 290 km/u |
ABS | nee |
Frame | Aluminium twin-spar |
Vering voor | vork Öhlins upside-down met 43 mm diameter vorkpoten, met titaniumnitride oppervlaktebehandeling; veerweg 120 mm externe hydraulisch regelsysteem, volledig verstelbaar in hoogte, in- en uitgaande demping en veervoorspanning. Verlaagde schachten met radia |
Vering achter | vork van aluminiumlegering met |
Remmen voor | radiaal bevestigde dubbele 320 mm schijf, vierzuigerremklauwen |
Remmen achter | enkele 220 mm schijf, tweezuigerremklauw |
Voorband | 120/70 ZR17 |
Achterband | 180/55 ZR 17 (of 190/50 ZR 17) |
Wielbasis | 1.410 mm |
Lengte | 2.035 mm |
Breedte | 730 mm |
Hoogte | 1.135 mm |
Zithoogte | 810 mm |
Drooggewicht | 185 kg |
Leverbare kleuren | Nero Aprilia, Rosso Fluo, Grigio Piombo |
Beschrijving | De RSV 1000 R Factory is de duurdere uitvoering van de RSV 1000 R met vernieuwde buddy seat en een afbeelding van een leeuwenkop op de kuip. Andere kenmerken zijn o.a. zwart frame, speciale ultralicht gesmede aluminium wielen, veel carbonfiber delen, van Öhlins afkomstige upside down voorvork, achterschokdemper en stuurdemper. |